مجله بدنسازی جی اس

  • ۰
  • ۰

شلوارک ورزشی زنانه

 

طرح ترند لباس ورزشی زنانه

طراحان در سال‌های اخیر، تنوع بالایی را وارد کار خود کرده و هر سال، شاهد طرح‌های متفاوتی هستیم. برای مثال، در سال ۲۰۱۷ طرح های گل‌گلی و در سال ۲۰۱۸ طرح‌های آبرنگی، بیشترین عرضه و تقاضا را داشتند.

امسال، طرح‌های ساده از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند و تمرکز بر روی برش پارچه است. در بعضی قسمت‌ها مثل ساق‌پا، برشی اریب زده شده و به جای پارچه اصلی، از تور با کیفیت و هم رنگ پارچه استفاده می‌شود. لباس‌هایی که درخشان و براق به نظر می‌آیند، جای طرح‌های شلوغ قبلی را گرفته‌اند. این طراحی هوشمندانه، به البسه‌ای که به ظاهر، بسیار ساده هستند، جلوه جذابی بخشیده است.

رنگ ترند لباس ورزشی زنانه

در ترند لباس ورزشی زنانه امسال بر خلاف سال‌های گذشته، رنگ‌های تیره به چشم می‌خورند. در سال‌های پیش، انواع رنگ‌های شاد مثل قرمز، بنفش، سبز و غیره برای لباس‌های ورزشی رایج بود. با این حال، امسال شاهد طیف رنگی طوسی تا مشکی هستیم.

این رنگ‌ها، احساس قدرت داده و توان ورزشکار را نیز، افزایش می‌دهند. در عین حال، کارشناسان بر این باورند که پوشیدن لباسی که احساس راحتی به شما بدهد، در بالا بردن اعتماد به نفس‌تان تاثیر بسیاری دارد. پس اگر سلیقه شما با رنگ‌های تیره جور نیست، به سراغ رنگ‌های روشن‌تر و شادتر بروید.

نکات انتخاب بهترین جنس برای لباس‌های ورزشی

ارتجاع پذیری

مهم‌ترین نکته در انتخاب لباس ورزشی، تنفس و ارتجاع پذیری آن است. در سال ۲۰۱۷، لباس‌هایی کمی گشادتر، ترند بودند. طراحان در سال جاری، توجه بسیاری به تناسب سایز و در عین حال، ارتجاع بالای لباس‌ها دارند.

وزن سبک

مورد مهم دیگری که در ترند لباس ورزشی زنانه مد نظر قرار گرفته، سبک بودن لباس‌ها است. چرا که طی فعالیت ورزشی، لباس‌ها به اندازه کافی با جذب رطوبت بدن، سنگین می‌شوند. بنابراین، سبک بودن لباس، فاکتور مهمی در افزایش کیفیت آن محسوب می‌شود.

تنفس پذیری

همان‌طور که اشاره کردیم، تنفس پذیری لباس‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که لباس منتخب‌تان، امکان عبور هوا را نداشته باشد، خیلی زود گرمتان شده و دیگر حوصله ادامه دادن ورزش را ندارید.

انتخاب بهترین جنس برای لباس‌های ورزشی

بهترین جنس الیاف پارچه لباس ورزشی چیست؟

نکته مهمی را باید پیش از توضیح الیاف مناسب بگوییم. اصطلاح لباس نخی، ارتباطی با الیاف خاصی ندارد. زیرا تمام الیاف، از نخ تشکیل شده‌اند و تنها تفاوت، در طبیعی یا مصنوعی بودن آن نخ است. ممکن است فروشندگان بازاری در هنگام خرید، با گفتن جنس نخی، شما را سردرگم کرده و لباسی با الیاف پلاستیکی را بفروشند. مطالعه نکات زیر، شما را در انتخاب بهترین جنس لباس ورزشی، یاری می‌کند.

نخ پنبه

همانطور که گفتیم برای انتخاب لباس مناسب، توجه به الیاف، مهم‌ترین نکته است. با توجه به فاکتورهای بالا، لباس‌های نخ پنبه بهترین انتخاب هستند. چرا که وزن بالایی نداشته و در عین حال، تنفس پذیری بالایی دارند.

الیاف نخ پنبه به خوبی رطوبت عرق را جذب خود می‌کند و بدون احساس ناراحتی می‌توانید ساعت‌ها به ورزش کردن، ادامه دهید. آزادی حرکتی که لباس‌هایی با این جنس دارند، قابل مقایسه با سایر الیاف نیست‌. این نوع الیاف، شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم می‌کند.

همینطور لطافت فوق العاده‌ای که الیاف نخ پنبه دارد، از پوست بدن‌تان محافظت می‌کند. به همین دلیل همواره جنس نخ پنبه در ترند لباس ورزشی زنانه به چشم می‌خورد و آن را به انتخاب اول ورزشکاران مختلف، تبدیل کرده است.

بهترین لباس ورزشی ۲۰۲۰

ملانژ ورزشی

الیاف رایج دیگری که در تهیه لباس‌های ورزشی به کار می‌رود، ملانژ است. ملانژ در واقع یک جنس خاص نیست و به پارچه‌هایی که مخلوطی از الیاف مختلف دارند، ملانژ گفته می‌شود.

پارچه ملانژهای ورزشی شامل ۳۵ درصد الیاف نخ پنبه و ۶۵ درصد الیاف پلی‌استر می‌شود. به دلیل الیاف مصنوعی بالا، به این نوع پارچه، نایلونی نیز می‌گویند. اما چرا هیچ وقت پارچه‌های نایلونی در ترند لباس ورزشی زنانه جایی ندارد؟

لباس‌های ملانژ یا در اصطلاح، پلاستیکی، بر خلاف انعطاف پذیری بالا، تنفس پذیری ندارند. همین امر سبب عدم خنک شدن و باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شود. اهمیت این مورد، زمانی پر رنگ می‌شود که بدانیم بالا ماندن دمای بدن حین فعالیت ورزشی، احتمال سکته قلبی را نیز افزایش می‌دهد.

همچنین لباس‌های نایلونی، رطوبت بدن را جذب نکرده و بعد از فعالیتی کوتاه، امکان تحرک آزادانه را کاهش می‌دهد. اگر تصمیم به خرید لباس‌های ورزشی ملانژ دارید، حتما جنس آستردار آن را انتخاب کنید. اهمیت آستر در شلوار، لگ و شلوارک‌های ورزشی بیشتر هم می‌شود. چرا که پوست بانوان حساسیت بیشتری داشته و با پوشیدن البسه پلاستیکی، خیلی زود قرمز و سوزناک می‌شود.

همواره طراحان و کمپانی‌های فعال در تولید البسه ورزشی، کیفیت را پیش از سایر موارد، مد نظر قرار می‌دهند. به همین جهت جنس ترند لباس ورزشی زنانه، نخ پنبه انتخاب شده و لباس‌ها را با نوع سبُک این پارچه تهیه می‌کنند.

تاثیر فصل در انتخاب لباس ورزشی

همانطور که می‌دانیم، آغاز سال میلادی جدید، اوایل زمستان است. کمپانی‌های مطرح در رونمایی آغازین خود، تنها لباس‌های ورزشی فصل گرم را معرفی نکرده و ست‌های ورزشی کامل، در ترند لباس ورزشی زنانه به چشم می‌خورند.

آن دسته از ورزشکارانی که تنها ورزش‌های داخل سالنی انجام می‌دهند، لازم است که به آزادی حرکتی خود بیش از فصل گرم یا سرد توجه کنند. در صورتی که پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در فضای باز، ورزش مورد علاقه‌تان است، پوشش مناسب فصل را انتخاب کنید.

واضح است که پوشیدن سویشرت و شلوار در تابستان، شما را کلافه کرده و خیلی زود، ورزش را رها می‌کنید. اگر بنا به هر دلیلی مجبور به انتخاب پوشش کامل هستید، حتما به خنک بودن لباس و ارتجاعی بودنش، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بهترین لباس‌های ورزشی را از کجا بخریم؟

در گذشته، تنها با حضور در بازارهای البسه ورزشی، امکان یافتن و خرید بهترین کیفیت لباس ورزشی بود. با این حال، امروزه پیشرفت تکنولوژی، خدمات بسیاری به کاربران ارائه داده است.

کافی است که سری به سایت‌های برتر داخلی یا سایت‌های مرجع خارجی بزنید. بلافاصله ترند لباس ورزشی زنانه را خواهید دید. همانطور که می‌دانید، به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم کشورمان، امکان خرید مستقیم از کمپانی‌های تولید کننده البسه ورزشی را نداریم.

سایت‌های داخلی بسیاری هستند که با ضمانت ۱۰۰٪ لباس‌های ورزشی روز را وارد کرده و به فروش می‌رسانند. البته مراجعه حضوری به بازار نیز می‌تواند راه دیگر خرید ترند لباس ورزشی زنانه باشد. اینکار اگر چه سرگرم کننده اما باعث خستگی و کلافگی‌تان نیز خواهد شد. چرا که دیدن ده‌ها مدل لباس از کمپانی‌های مختلف، انتخاب را برای‌تان سخت می‌کند.

منبع : rozisha.com

  • ۹۹/۰۶/۲۶
  • مهسان معبودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی